Facebook testează de ceva timp placementul de search pentru advertiseri. Cum deja locruile in care reclamele sunt afisate au cam impanzit toata platforma, trebuia sa se gaseasca noi variante. Astfel ca una dintre aceste variante e chiar bara de search, ceea ce ma duce cu gandul ca vor imprumuta pe viitor si mai mult din functionalitatile Google Ads si se vor deschide si mai mult pe zona asta de search.

Momentan doar campaniile care au ca obiectiv: Product Sales, Conversions și Traffic, suportă placementul din Search, și se pare că e disponibil doar pe mobil.

Facebook Search Ads

Pentru a putea alege acest placement, poți lăsa bifat “Automatic placement” pentru News Feed, sau poți alege separat “Facebook Search Results” din Ads Manager atunci când creezi o reclamă pentru News Feed.

Nu este un tip de Ad separat, astfel ca trebuie sa creezi o campanie pentru News Feed că să ai acces la funcționalitatea asta, pentru că reclamele care vor apărea la search vor fi cele clasice de Facebook – cu headline, imagine, text etc.

Ce e diferit față de Google, la primă vedere evident, e că nu poți targeta căutarea pe cuvinte cheie/ Va funcționa în continuare targetarea pe care o setezi pentru audiența căreia vrei să îi afișezi reclama, însă cuvintele cheie vor fi cumva determinate de Facebook și aparent vor fi dintr-o combinație de caracteristici ale reclamei: textul reclamei, produsul, categoria din care face parte, titlul (numele produsului) și descrierea.

Acest nou tip de placement, la prima vedere cel puțin pare o idee super interesantă, pentru că Facebook deschide astfel o portiță către cei care folosesc search-ul din platformă pentru a căuta activ lucruri, astfel că acum vei putea ajunge la ei mult mai ușor.

Rămâne de văzut cum va funcționa targetarea, dacă o vor rafina, dacă vor adăuga posibilitatea de alegerea a cuvintelor și alte funcționalități pentru a-i da un ușor avânt.