Vinerea aceasta, Apple se va apăra de o acuzație Spotify conform căreia firma din Cupertino împiedică companiile de streaming muzical să informeze utilizatorii despre alte opțiuni de cumpărare, relatează Reuters. La acea vreme, Spotify spunea că Apple „limitează în mod intenționat alegerea și înăbușă inovația în detrimentul experienței utilizatorului”. Acuzațiile s-au schimbat puțin de când firma suedeză s-a plâns pentru prima dată la Comisia Europeană în 2019.
Comisia a început investigarea în 2020, iar în 2021, a emis o „comunicare a obiecțiilor” inițială împotriva Apple. La acea vreme, concluzia preliminară a Comisiei a fost că regulile Apple „denaturează concurența pe piața serviciilor de streaming muzical prin creșterea costurilor dezvoltatorilor de aplicații de streaming muzical concurenți”.
Acest lucru a dus la prețuri mai mari pentru consumatorii care cumpără abonamente muzicale în aplicație pe dispozitive iOS. „În plus, Apple a devenit intermediarul pentru toate tranzacțiile IAP și a preluat relația de facturare, precum și comunicațiile aferente pentru concurenți”, se arată în anunț.
Apple se confruntă cu investigații din partea Uniunii Europene în urma plângerii depuse de Spotify
Apple a răspuns că Spotify este cel mai important serviciu de streaming în majoritatea țărilor europene, în timp ce Apple Music se află pe locul trei sau al patrulea. În plus, în 2022, firma din Cupertino și-a revizuit regulile pentru a permite aplicațiilor de citire – alias Spotify și Netflix – să includă linkuri către site-ul lor pentru înscrieri și plăți ale utilizatorilor.
Deși dezvoltatorii terți încă nu pot spune în aplicație că oamenii se pot abona la un preț mai mic pe site-urile lor web, acum pot să facă link la paginile lor web. În plus, multe aplicații oferă prețuri diferite pe web și aplicațiile iOS/Android, adăugând o taxă de 30% la prețul final. Twitter Blue costă 8 USD/lună pe web și 11 USD/lună pe iOS/Android, de exemplu.
Această audiere este importantă pentru Apple, deoarece ar putea fi amendată cu până la 10% din veniturile sale anuale, care ar putea fi de miliarde de dolari.
Mai târziu în acest an, firma din Cupertino trebuie să respecte Digital Market Act și să sprijine descărcarea de aplicații și/sau magazine de aplicații. Nu este clar cum Apple va implementa aceste modificări pentru utilizatorii săi europeni. Bloomberg a raportat că Apple ar fi putut anunța cum va funcționa în timpul WWDC 2023, dar compania a abandonat planurile.
Articol recomandat: Microsoft anunță noi instrumente de cumpărături AI în Bing și Edge