Este oficial. Adio epocii când Netflix a venit prin poștă! 29 septembrie 2023 va rămâne în istorie ca ziua în care ultimul DVD închiriat de la Netflix este trimis prin poștă. „Dar plicul roșu rămâne un simbol de durată al dragostei noastre pentru divertisment”, se arată într-o postare de pe contul oficial X pentru Netflix la X.
Există trei postări separate pe rețelele sociale de la Netflix cu privire la finalul închirierii DVD-urilor. Cea menționată mai sus prezintă o imagine care conține sloganul „DVD-urile vor fi întotdeauna în ADN-ul nostru” pe un panou publicitar.
Cea de-a doua este, de asemenea, cu imagini, imaginea fiind un colaj de la mai multe postere de filme. „Netflix a livrat 5,2 miliarde de DVD-uri în ultimii 25 de ani – iată o cronologie a celor mai închiriate filme de-a lungul acelor ani”, se arată pe Twitter. Există titluri emblematice, cum ar fi Marele Lebowski, Gladiator, The Departed, Dunkirk și multe altele. Iată-l:
Al treilea post este un videoclip de 73 de secunde, editat cu atenție, care arată dezavantajele imperiului închirierii DVD-urilor în ultimii 25 de ani (începând din 1998 cu livrarea primului său disc, Beetlejuice), dar filmat într-un mod. Filmul cu semnul de Crăciun.
Ce dracu este chiar și asta – un DVD ?
Am încheiat cercul acum. Fiind crescut pe platforme de streaming online, cu siguranță există mulți tineri astăzi care literalmente nu au văzut niciodată un DVD, așa cum mulți oameni nici în anii 90 nu au văzut.
Din moment ce vorbim despre filme, ne vine în minte o scenă memorabilă din clasicul încântător al inimii Wolfgang Petersen din 1984, Povestea fără sfârșit. Un băiat este urmărit de bătăuși și reușește să scape de ei intrând accidental într-o librărie plină de praf și mohorâtă. Proprietarul este un bătrân morocănos care refuză automat să creadă că un copil ar putea intra cu voință într-o librărie. Într-o tiradă destul de scurtă, dar cinică, el încearcă să-l dea afară pe băiat cu cuvinte:
„Aici vindem doar obiecte dreptunghiulare mici. Se numesc cărți. Acestea necesită puțin efort din partea dvs. și nu emit nici un bip-bip-bip. Pe drum, te rog.”
Deci, data viitoare când un tânăr de 16 ani este curios ce sunt DVD-urile, puteți răspunde că de fapt foloseau să facă „bee-beep-beep-uri”, dar a necesitat puțin efort – în principal să meargă la căsuța poștală pentru a obține asta: plic roșu Netflix.
Articol recomandat: De ce Apple plasează coduri secrete pe ecranele iPhone ?