YouTube testează conținut nou pe platforma sa cu un centru de canale de streaming TV susținute de anunțuri. Firma lucrează în prezent cu diverse companii pentru a aduce emisiuni TV și filme pe platformă. Deși în prezent este în curs de încercare, există posibilitatea ca acesta să fie oferit publicului gratuit la o dată ulterioară.
Un purtător de cuvânt a coroborat raportul cu Wall Street Journal, afirmând că „un mic experiment care permite unui subset de spectatori să urmărească canale gratuite, susținute de reclame” este în curs de desfășurare și că „îl folosește pentru a evalua interesul spectatorilor”. Adăugarea de canale gratuite și susținute de reclame ar putea fi una mare, adăugând la potul său deja mare de venituri pe care platforma le generează din reclame.
Care va fi noul trend pentru YouTube ?
În timp ce discuțiile sunt încă în desfășurare, YouTube caută să asigure o reducere cu 45% a veniturilor din reclame, similar acordului său cu creatorii de conținut pe platforma sa. Deși acesta ar fi un teritoriu nou pentru YouTube, companii precum Roku, Samsung și altele au oferit canale TV gratuite cu suport publicitar prin propriile platforme respective de ceva timp. Ceea ce ar putea face experiența YouTube diferită este că ar putea oferi utilizatorilor săi acces ușor la o varietate de alte conținuturi de pe platforma sa.
Platforma a făcut destul de mult pentru a-și consolida conținutul în ultimii ani, un exemplu fiind recenta înțelegere pe mai mulți ani în asigurarea de a aduce NFL Sunday Ticket pe YouTube TV începând din 2023. Firma a evoluat și prin oferind YouTube TV, un serviciu de streaming TV online separat care oferă peste o sută de canale TV, la fel ca furnizorul local de cablu sau satelit. Pe lângă videoclipurile standard create de utilizatori, platforma s-a ramificat și cu videoclipuri de scurtă durată.
În ultimul an, în încercarea de a concura cu TikTok, a creat Shorts, care pare să se descurce destul de bine. Anul acesta ar putea fi chiar mai bun, deoarece YouTube a început recent procesul de distribuire a veniturilor publicitare cu creatorii de scurtmetraje prin modificarea condițiilor programului său de parteneriat. Pe parcursul anului următor, aceasta ar putea fi o mișcare uriașă care o pune perfect cu TikTok. Dacă reușește să adauge canale gratuite suportate de reclame pe platforma sa, lucrurile ar putea deveni și mai fierbinți pentru YouTube în 2023.